Győrvári József: Szellemtúra

 


Győrvári József: Szellemtúra


Már a fülszövegből is kitűnt, hogy egy akciódús történetben lesz részem. Öt fiatal szoftverfejlesztő külön projekten dolgozik a szabadidejében, de a tesztelés során a Szellemtúra „szülőanyja” rájön: sokkal többet hoztak létre egy egyszerű játéknál. Maguk sem értik hogyan csinálták pontosan, ami egy kissé ijesztő, de bizonyos köröket ez egy cseppet sem zavar. Többen is szeretnék rátenni a kezüket a programra és kiaknázni annak lehetőségeit.

Tetszett az író stílusa! 

Pörgős, izgalmas cselekményű kisregényt olvashattam, amiben filmszerűen vannak ábrázolva a jelenetek. Gyorsan haladós, nincsenek benne üresjáratok, néhány helyen egyedül a jó poénok késztettek megállásra. Lényegretörő, sallangmentes fogalmazást láttam, ami egy kisregény esetén nagyon fontos. 

A jövőt olyan természetességgel mutatta be, hogy a tárgyak, kommunikációs eszközök belesimultak a ma ismert jelenünkbe. A népek keveredése szintén úgy volt bemutatva, mintha semmi jelentősége nem volna, de ha belegondolunk némelyek számára még most is sokszor nehézséget okoz, ha egy másik náció tagjával kell együtt dolgozni – vagy csupán én gondolom így? Mindenesetre biztos vagyok benne, hogy a nem túl távoli jövőben már nem csak bizonyos szakmákban lesz ez természetes. 

Úgy olvastam volna tovább! Bár kerek lezárást kaptam, örültem volna, ha kicsit a „szellem” több teret kap, és láthatom az eredeti tudat és gépben lévő „szellem” közti különbségeket. Azonban belátom, egy kisregénybe az már nem fért volna bele.

A könyv mérete nagyon bejön, szívesen látnék több ilyen kiadványt a polcomon, a táskámban…:) A Szellemtúra tökéletes választás buszozáshoz vagy vonatozáshoz is, kis helyen elfér, és akár egy kézben tartva is olvasható.

BKN

A könyv megvásárolható a Stílus és Technika webshopjában: 

https://www.stilusestechnika.hu/?s=Szellemt%C3%BAra+



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Interjú Alyona Crower írónővel

Interjú Emma ZR írónővel